17 Μαΐ 2009

Μια άποψη δημότη των Καμένων Βούρλων
για τον βιολογικό

Αναδημοσιεύουμε από το http://lamianews.blogspot.com την άποψη δημότη των Καμένων Βούρλων σχετικά με τη συζήτηση στο δήμο για τον βιολογικό και τη σύνδεση του Αγίου Κωνσταντίνου. Νομίζουμε ότι θέματα που μας ενδιαφέρουν ως ΜΑΛΙΑΚΟΣ SOS να μπαίνουν εδώ για να μπορεί καλύτερα να διαμορφώνεται η εικόνα της εξέλιξης των μέτρων για την σωτηρία του κόλπου και πώς δραστηριοποιούνται οι διάφοροι φορείς και ιδιαίτερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση


Να γίνει δημοψήφισμα λένε οι δημότες για το αν θα συνδεθεί ο Άγιος Κωνσταντίνος στον Βιολογικό των Καμένων Βούρλων


Ήμουν και εγώ ένας από τους 20-25 που συμμετείχαν στην συνάντηση που έγινε στο Δημαρχείο για την συζήτηση σχετικά με τον βιολογικό καθαρισμό δηλαδή την πιθανή αναβάθμιση του , την πιθανή του σύνδεση με τον Άγιο Κωνσταντίνο καθώς και την συζήτηση για τον αποδέκτη.
Φορείς, σύλλογοι, ενεργοί πολίτες αλλά και δημότες αποτελούσαν το ακροατήριο ενώ από την απέναντι πλευρά βρισκόταν το προεδρείο του ΔΣ ο Δήμαρχος και δημοτικοί σύμβουλοι.
Η συζήτηση παρ ολίγον να αναβληθεί διότι κανένας από το προεδρείο δεν έκανε μια εισήγηση για το θέμα έτσι ώστε να τοποθετηθούν οι δημοτικοί σύμβουλοι καταρχήν και στην συνέχεια να τοποθετηθεί και το ακροατήριο, ως είθισται.
Πυροσβεστικά ανέλαβε δημότης να πει 10 κουβέντες για το θέμα με την μορφή επικεφαλίδων, από ενημέρωση που είχε από τον Δήμαρχο σε προσωπική επαφή που είχαν μεταξύ τους (πίνανε καφέ μαζί)
Με παντελή λοιπόν έλλειψη ενημέρωσης ξεκίνησαν όλοι να τοποθετούνται σε ένα θέμα που για να εκφράσεις άποψη σωστή πρέπει να έχεις καλή εμπειρία για στους βιολογικούς καθαρισμούς, να έχεις κάνει ή να έχεις διαβάσει τις οικονομοτεχνικές, βιωσιμότητας αλλά και περιβαλλοντικές μελέτες για το θέμα και στο τέλος πάλι μπορεί να κάνεις λάθος αν θα πρέπει τελικά να συνδεθεί ο Άγιος Κωνσταντίνος στον βιολογικό των Καμένων Βούρλων ή όχι.
Εναλλακτικά, όλα τα παραπάνω ως ενημέρωση θα μπορούσαν να αντικατασταθούν με μια καλή εισήγηση – ενημέρωση που θα αναλάμβανε να κάνει κάποιος γνώστης του θέματος δηλαδή ο Δήμαρχος, πράγμα που δεν έγινε όμως.
Εγώ προσωπικά όταν προσπάθησα να πω την άποψη μου και τόλμησα να πω ότι δεν υπάρχει και δεν γνωρίζω αν υπάρχει σχετική μελέτη οπότε δεν μπορώ να τοποθετηθώ σωστά για το θέμα, διότι κανένας δεν με ενημέρωσε διότι κανένας από το προεδρείο δεν έκανε εισήγηση , διότι κανένας δεν έκανε τον κόπο να ενημερώσει εμάς τους απλούς δημότες, όπως και παραπάνω έγραψα, δέχτηκα επίθεση από τον Δήμαρχο γιατί δεν ήξερα αν υπάρχει μελέτη λες και ήμουν υποχρεωμένος να γνωρίζω κάτι τέτοιο την στιγμή μάλιστα που ακόμα και οι δημοτικοί σύμβουλοι δήλωναν άγνοια για το θέμα.
Δεν ξέρω για τους υπόλοιπους που εξέφρασαν άποψη αλλά εγώ ένιωσα ως πρόβατο επί σφαγή με την επιλογή αυτής της πρωτοφανούς τακτικής του προεδρείου ως προς την διαδικασία της συζήτησης, πρώτα δηλαδή να εκφράζει άποψη το ακροατήριο, μετά οι δημοτικοί σύμβουλοι και τέλος ο Δήμαρχος.
Σε ένα θέμα δηλαδή που γνώριζε μόνο ο Δήμαρχος, μας έβαλε όλους εμάς να τοποθετηθούμε σχετικά, για να μας διορθώνει στο τέλος.
Κατακριτέο και καταδικαστέο ως πρακτική κατά την άποψη μου επικοινωνιακά, και δεν είναι λίγο να το λέει αυτό δημότης που ψήφισε τον νυν δήμαρχο.
Γνώριζα άλλωστε ότι οι επικοινωνιακές τακτικές του δημάρχου δεν είναι οι καλύτερες αλλά τέτοιο ατόπημα με προσωπικές επιθέσεις για πράγματα που έχουν γράψει κατά κόρον εφημερίδες δεν το περίμενα ομολογουμένως.
Συνεχίζοντας την άποψη μου, έθιξα και το θέμα των προβληματικών σωληνώσεων επικαλούμενος δημοσιεύματα τοπικών εφημερίδων και πάλι, που και εκεί δέχθηκα ακόμα μια επίθεση από τον δήμαρχο λες και εγώ έπρεπε να απολογηθώ για όλους αυτούς που έχουν γράψει κατά καιρούς για το πρόβλημα των σωληνώσεων, που κατά τον δήμαρχο δεν υπάρχει ως θέμα.
Με συγχωρείται κύριε δήμαρχε, αλλά εγώ όταν περπατώ στην παραλία των Καμένων Βούρλων και σε πολλά σημεία μυρίζει λύματα τι θέλετε να υποθέσω? Ότι οι σωληνώσεις λειτουργούν άψογα?.
Και αν δεν τα έχετε εντοπίσει εσείς τα σημεία αυτά που μυρίζουν να σας τα υποδείξω εγώ αν θέλετε για να μου εξηγήσετε μετά γιατί μυρίζει λύματα σε αυτά τα σημεία και αν υπάρχει η δεν υπάρχει πρόβλημα σωληνώσεων.
Για να δούμε τελικά ποιος δυσφημεί τον τόπο, εγώ που λέω ότι βρομάνε τα Καμένα Βούρλα ή αυτός που το προκαλεί ή το έχει προκαλέσει το πρόβλημα.
Εγώ δεν είμαι εισαγγελέας και δεν απαγγέλλω κατηγορίες, ούτε έχω τα μέσα ούτε είμαι αρμόδιος, περιμένω όμως από τον δήμαρχο να βρει τους ενόχους, και να επιδιορθώσει το πρόβλημα
Για να μην μακρηγορώ και για να επιστρέψω στο θέμα και την άποψη μου αν θα πρέπει να συνδεθεί ο Άγιος Κωνσταντίνος στον βιολογικό των Καμένων Βούρλων, θέλω να πω ότι θέλει πολύ σκέψη το θέμα διότι είναι αρκετά σύνθετο.
Ένα απλό παράδειγμα θα πω για να ενισχύσω και να αναλύσω την περίπτωση που ενώ κάποιος είναι γνώστης όλων των δεδομένων και των μελετών, στο τέλος μπορεί να παρθεί λάθος απόφαση.
Ας υποθέσουμε ότι οικονομικά συμφέρει και για εμένα ως δημότη εκεί που πληρώνω αποχέτευση ανά μήνα πχ 10 euro, μετά την συνένωση θα πληρώνω 5 διότι θα υπάρχουν πολλές συνδέσεις οπότε θα μοιραστεί το κόστος.
Ποιος μου λέει όμως εμένα ότι μακροπρόθεσμα και ενώ στην συνείδηση του κόσμου έχει κυριαρχήσει ότι τα Καμένα Βούρλα είναι ο αποδέκτης των λυμάτων της περιοχής οπότε και θεωρείται σχεδόν βρόμική περιοχή οι τουρίστες αν θα προτιμούν τον Άγιο Κωνσταντίνο η το παραπέρα χωριό και όχι τα Καμένα Βούρλα?
Δεν είναι υποχρεωμένος ο κάθε δημότης, πολίτης η τουρίστας να ξέρει και να του έχει γίνει συνείδηση ότι όταν λειτουργεί σωστά ένας βιολογικός δεν υπάρχει επιβάρυνση?
Κλείνοντας και μιας και το θέμα είναι τόσο σοβαρό και θα έχει καθοριστική επίδραση στο μέλλον των Καμένων Βούρλων εγώ πιστεύω ακράδαντα ότι η απόφαση πρέπει να είναι συλλογική και ο τρόπος είναι ένας κύριοι.

Δ Η Μ Ο Ψ Η Φ Ι Σ Μ Α
Ας αποφασίσουμε εμείς για εμάς και όχι εσείς για εμάς.

Γιάννης Γάκος
Δημότης Καμένων Βούρλων

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Την Παρασκευή 29 Μάη θα γίνει μεγάλη εκδήλωση-συναυλία στο Πολυτεχνείο για την Γκιώνα. Το θέμα αφορά ταυτόχρονα και την καταστροφή του βουνού από τις μεταλλευτικές εταιρίες του βωξίτη, αλλά και την τρομοκρατία κατά των κατοίκων που αντιστέκονται. Στις 30 Μάρτη καταστρέψανε με εμπρησμό το σπίτι μέλους της κίνησης για την σωτηρία της Γκώνας. Γι’ αυτό ανεβάστε στο blog σας, ή διαδώστε σε φίλους και γνωστούς την εκδήλωση. Περισσότερα στο blog της Γκιώνας